30 september 2005

+Beröm -Van Helsing

Idag har varit en bra dag (bortsett från lite kaos på jobbet). Jag slängde på mig korsetten (eller ja det tar ju ett bra tag att få på den, jösses hur gjorde de på 1700-talet när de stod näck och det ringde på dörren?) och en tjocktröja över samt min nya svarta kjol till och kände mig riktigt snygg idag. Visade korsetten för min chef som gillade den skarpt, hon vill oxå ha en. Grabbarna på jobbet godkände den oxå :-) Men det är en träningssak att bära korsett upptäckte jag, det tog nog en 6 timmar innan jag kom på hur man skulle andas i den men sen gick det bra. Men hur snygg man än känner sig i korsetten så var det skönt att ta av den när jag kom hem.

Visade några bilder på aff och jag måste få citera ceciliaws ord i min gästbok för de gjorde mig så glad: ”Jisses vilken kropp du har skaffat dig! Du ser ut som en fotomodell i en klädkatalog från 50-talet :) Så där välsvarvad, ljus i hyn och kvinnlig men absolut inte benig som modellerna såg ut på den tiden!” Att få lite beröm när man kämpat med vikten och sen med att forma kroppen kändes fint. Jag skulle gladeligen se ut som Bettie Page lite mer träning så kanske jag oxå har den där rumpan :-) . Får väl skriva ut bilden och sätta på kylskåpet som inspiration.

Dagen fortsatte bra med en underbar promenad i ett höstigt Boden, det var varmt, färgsprakande och luktade höst ute. Mindre kul var ju att middagen idag som skulle gå snabbt blev en kebabrulle som smakade apa så det blev istället 3 ryvita råg med grillad paprikakeso på. När man för en gångs skull skall äta något onyttigt så lyckas de sabba maten på restaurangen. Bad om lite dressing men det var minst 1 dl sås över maten, undra hur mycket det är i vanliga fall. Sen var rullen helt iskall och köttet smakade konstigt. Hade inte det varit en bra bit att åka så hade jag lämnat igen rullen.

Ikväll skulle jag och sambon mysa lite när ungarna hade lagt sig, vi kikade i TV-tablån och såg att Van Helsing skulle vara på Canal + Film, en kanal vi haft via kabel-tvföreningen ett bra tag nu men icke ikväll. Helt plötsligt verkar vi ha fått Canal + igen. Skit oxå, så det blev inget TV-mysande. Sambon började titta på Scorpion King medan jag gjorde några armdödarövningar extra men sen lessnade han i reklamen och gick upp och spelade WoW istället så det blev inget mys :-(

Nu får jag väl försöka med lite kvinnlig list och få honom till sängen i alla fall :-)

Inga kommentarer: