29 september 2005

+Korsett -Kesella


Nu måste jag nog hejda mina inköpsinpulser lite, igår blev det en lång svart kjol och en transparent skjorta (men den funderar jag på att lämna igen) och idag kom min korsett (se bild till vänster, hmm jag måste ju göra något åt det där hänget på armarna) samt att jag köpte ett par jeans (som är så låga att man måste nog raka sig för att våga ha dem) och en svart stickad tröja. Väntar på att en affär skall få in en turkos kjol som jag gillar och om den inte är för dyr så får det nog bli det sista inköpet på ett tag. Fast hur skall jag kunna hålla mig när jag far till Stockholm om 2 veckor. Vi får väl hoppas att mitt möte där drar ut på tiden så jag helt enkelt inte hinner att göra stan oxå. Undra vad mina arbetskamrater skulle säga om jag kom i korsetten till jobbet, eller hmm jag kankse skulle gömma den under min nya stickade tröja och bara själv veta att den är där under :-)

I morgon skall jag i alla fall överraska arbetskamraterna med lite kaka på eftermiddagsfikat (ja Ida vet förstås eftersom det var hon som ville ha kaka), en smal chokladkaka sitter aldrig fel. Får se hur den emottages, antingen gillar man den lite syrliga smaken eller så gör man det inte. Skulle egentligen ha gjort 2 plåtar men upptäckte till min fasa att jag hade för lite kesella hemma och även bakpulvret räckte bara till en plåt, funderade på att röra ihop en Beas 3-av-allt-kaka oxå men ides inte, så håll tummarna för att 42 småbitar räcker.

Inga kommentarer: