29 oktober 2005

+Matnoja -Pigghet

Idag har jag varit TRÖTT. Hela dagen har det känts som om jag lätt hade kunnat gå och lägga mig och sova för natten. Slämpade mig iväg på Bodypump kl 11. Träffade på min kollega Janne som tyckte det såg ut som om jag var helt slut av att bara bära fram vikterna. Och han hade rätt. Det var jobbigt. Passet gick ändå ganska bra idag. Det är lite peppande att stå långt fram och särskilt på biceps vurls kunna se i spegeln att det faktiskt finns muskler där i de spinkiga armarna som jobbar.

Lät barnen göra lite barnarbete idag, de fick städa sitt rum. Det såg ut som en bomb slagit ner och spridit ut allt över hela golvet. Det tog dem några timmar att få tummen ur (ja jag var hemsk mamma och hotade med indraget lördagsgodis oxå) men tillslut var allt på sin riktiga plats. De var riktigt stolta efteråt och vi gick tillsammans till ICA och köpte lite godis till dem.

Inatt drömde jag om mat, hala dagen har jag tänkt på mat, läst recept och frestats men hitills ser kaloriintaget bra ut idag. Svårt att ställa om efter flera dagars ätande på kursen.
Några av de saker jag frestats av idag:

Nu skall jag nog ta mig en kopp Myntate och en bit kaka (alt. en macka med avokado) och sen sova. Sov gott dröm sött...

Inga kommentarer: