23 december 2005

Fredagsfyran v51-05

Här kommer mina svar på Fredagsfyran v51 -05

Tema: Julafton
1. Hur ska du fira julafton, ska du fira den?
Jag, sambon och barnen kommer ta det lungt, äta lite julmat och ge varandra julklappar. Se på Kalle skall vi oxå göra så klart.

2. Vad är det viktigaste med julen för dig?
Att det är lungt på julafton, att man får känna glädje den dagen.

3. Vet du någon som ska vara själv vid jul?
Nej jag känner ingen som skall vara själv.

4. Vilken är den finaste julen du varit med om?
Första julen jag och sambon var tillsammans, då hade vi bara varit ihop några månader och ville inte åka till varken hans eller min släkt så vi packade bilen full av mat mm och drog till min farmors stuga i norra Finland. Stugan saknar el och vatten så det var utedass och vatten på dunk som gällde. Värmekälla var öppna spisen och vedspisen där vi lagade till ett smarrigt julbord.

1 kommentar:

lillaEgo sa...

God Jul Bea!

Ha en skön helg!