11 december 2005

Ibland skall man ha lite tur

Igår när jag skulle till avslutningen på magdanskursen så var jag lite försenad och sprang som en tok mellan parkeringen och D-huset. Väl framme kanstade jag mig in, av med ytterkläder och brallorna samt på med träningsbrallor. Vi dansade, åt lite och skrattade massor. Sen var det sorgligt nog dags att fara hem, utan att veta om det blir någon fortsättnignskurs eller inte. Kom ut på parkeringen och inser att mina bilnycklar inte var med mig. Hmm gick samma väg som jag hade sprungit, tänkta att jag kanske hade tappat dem så. Nepp inga nycklar, letade en stund till och funderade på om de kanske ramlat ut i danssalen. Shit alla hade ju gått därifrån och jag hade inget passerkort och reservnyckeln till bilen var ju i Boden. Lyckades hitta några som såg ut som studenter på Regnbågsallén och frågade om de kunde tänka sig att släppa in mig i D-huset så jag kunde leta efter mina nycklar och visst ena killen sa att det kunde han göra (hmm har studenterna ingen koll på säkerhetsreglerna längre?) Men när vi är på väg mot huset så ropar en av tjejerna i det sällskapet att de fått in nycklar (hon jobbade på Teknikens Hus) så jag fick beskriva min nyckelknippa och visst var det den de hade fått in.

Snacka om tur, de hade precis stängt Teknikens Hus och var på väg hem, tänk om jag inte hade frågat just dem.

Idag var jag i Luleå och försökte handla lite julklappar till sambons släkt (min släkt har slutat köpa julklappar till vuxna tack och lov och det är bara jag som har barn) och det är inte så kul att gå på stan med så mycket folk. När jag äntligen satt i bilen och skulle svänga ut ur stan så upptäckte jag att jag hade fått ett SMS, jag kunde komma och hämta en film hos en kompis. Hade jag sett SMS:et bara några sekunder senare hade jag inte kunnat hämta filmen. När jag väl kom hem till filmutlämnaren så mötte jag honom i trappen på väg ut till soprummet (tror jag), hade jag kommit bara några sekunder senare hade han alltså varit ute när jag kommit till dörren och därmed hade jag ringt på utan att få svar (och gissa om jag då blivit aningen sur).

Så ibland har man tur/timing.

(Lite mindre tur hade ajg ju när jag lyckades krånga mig ut till Storheden för att upptäcka att Muddus hjortron har stängt på söndagar :-( )

/Bea som snart skall se The Nightmare Before Christmas

Inga kommentarer: