11 december 2005

Mera till önskelistan

Idag har jag ju varit och flängt på stan en sväng och medan jag gick där funderade jag på vad jag själv skulle vilja ha i julklapp:
  • Kuponghäfte med kuponger från barnen "Toalettbesök utan skrikande ungar på utsidan", "Middag utan att halvtuggad mat läggs på mammas tallrik", "Morgonpåklädning utan gnäll om at fel tröja tagits fram", "Morgonmys hur länge mamma vill". Toabesökskupongerna får det gärna vara ett 100-tal av för jag minns inte när jag fick gå på toa i lugn och ro hemma senast.
  • Kuponghäfte från sambon "Helkroppsmassage utan att det måste leda till något mer", "Hämtning av barnen på förskolan utan suckar och stön", "Middag serverad vid hemkomst från jobbet", "Heldag i källaren med mina pärlor utan några störningsmoment"

Sen önskar jag mig lite mer vanliga saker oxå, förutom det jag skrev häromdagen kan jag tänka mig:

  • Boxhanskar till PSI:n
  • Boxsäck att hänga i källaren
  • En ljudbok, gärna något spännande eller extremt humoristiskt och helst i MP3-format
  • Spinningskor
  • Ett pilgrimsmycke, nästan vad som helst ur deras underbara kollektion

Men helst av allt vill jag bara ha en lugn och skön jul med god mat och glada barn. Har lovat mig själv att denna julhelgen skall datorn få vila och jag och barnen skall vara ute, vi skall baka, de skall få vara med och göra köttbullar mm. Nu i veckan skall vi försöka köpa oss en gran oxå. Skall även ta en sväng till Tiimari och köpa lite pysselgrejer så skall barnen få göra grandekorationer.

Inga kommentarer: