22 december 2005

Puh, födelsedagskalaset är nu över



Att mitt i all julstress ha födelsedagskalas är en prövning. Dels komma på vad som skall vara födelsedagspresenter och vad som skall vara julklapp. Sen försöka få i alla fall några kompisar att komma på lite födelsedagsfika mitt i sin egen julstress. Bakade till klockan 1 i natt och tokstädade på förmiddagen idag (julstädning i tid vad är det?). Sen kunde inga vänner komma samtidigt som någon annan så det har kommit och gått folk hela eftermiddagen och det blir så besvärligt med den egna maten då. Så idag har jag ätit smörgåstårta och fikabröd till lunch och middag (sneglar ner på det fint uppsvullna magen, de som inte känner mig skulle nog gissa på graviditet i 4:e månaden).

Lilleman var nöjd i alla fall. Han fick massor med leksaker som jag inte riktigt vet var vi skall stoppa bla ett piratskepp, en flexi-trax bilbana, set med polishelikopter (som var lika uppskattad av storebror), polisbil och polis MC, 3 böcker, kalsonger och ett linne, del till deras duploborg, en legobil och ett pussel, kan vara något mer oxå som jag förträngt just nu. Nu har han äntligen däckat i säng och sover länge i morgon får jag hoppas för jag behöver sova så man kan ladda inför julafton. I morgon skall granen kläs, pepparkakor bakas (men det skall deras far göra med dem), alla julklappar skall slås in och skinkan skall göras klar mm mm. Förhoppningsvis infinner sig julstämningen oxå.

I övermorgon är det dags igen för mat- och leksaksorgie :-)

Inga kommentarer: