05 januari 2006

Filmlisteuppdatering

Såg Tim Burton's Corpse Bride igår och det var som vanligt sjukt snyggt gjort och som den sucker jag är för viktorianska kläder blev jag ju avundsjuk fast kläderna bara var på datoranimerade dockor. Tyckte storyn var ok och slutet var öppet ända till slutet. Musiken var bra i filmen oxå, särskilt när de plinkade på piano då fick jag gåshud. Den får klart godkänt i betyg. The Nightmare Before Christmas var aningen bättre men denna duger helt klart.
Det har blivit jättelite film på sistonde så det mesta på min att-se-lista är kvar och nytt tillkommer, hmm hur skall jag hinna beta av allt? Och hur länge till skall jag vätna och se om The Desent kommer till Lule på bio eller inte innan jag sprättar DVD:n som ligger i min väska? Varför har de sånt knäppt system där små ordter inte får filmer såvida de inte går väldigt bra i större städer först?

Följande är fortfarande osedda:
The Desent
28 Days Later...
Batoru Rowaiaru (Battle Royale)
Big Fish
Charlie and the Chocolate Factory
Dog Soldiers
Eraserhead
E tu vivrai nel terrore - L'aldilà (The Beyond)
Haute Tension (Swtichblade Romance)
Hostel
House of 1000 Corpses
Ju-on: The Grudge
The Texas Chain Saw Massacre (1974 och ev. remake)
Jian Gui (The eye)
Suspiria
Ravenous
Ringu 0: Bâsudei
Ringu 2
Rose Red
Session 9
Tenebre
The Devil's Rejects
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
Yeogo goedam II (Memento Mori)

Inga kommentarer: