09 januari 2006

Man klarar men än vad man tror

Häromdagen så noterade jag ner "grundstatus" i träningsdagboken. Antalet crunches, armhävningar, vikt och lite mått. På armhävningar skrev jag 16 från knäna för det var vad jag orkade själv hemma i källaren (testade från tårna då oxå men orkade typ 1,5). Idag på combaten så var det några latmaskar som stod stilla och drack vatten (vi måste röra på fötterna hela tiden) så vi fick straff, 18 armhävningar från knäna (nemas problemas var de), andra gången fick vi 36 armhävningar från knäna och det gick hyfsat det oxå orkade 35,5. Sen efter combaten när vi skulle köra bodybalancedelen så började den med 8 armhävningar kommenderade från tårna och det var seeegt men det gick alla 8. Körde sedan 6 till för vi kom lite snett i musiken och på det 8 från knäna.

Så man (eller i alla fall jag) orkar mer än vad man tror och särskilt när man är med andra, blir peppad och minsann skall visa att man oxå kan. Så idag känner jag mig rätt slut i armar och bröst :-)

Köpte boken Träning för henne av Frédéric Delavier, de hade bra medlemspris på den. Någon annan som har den och kan ge ett utlåtande? Tyckte den såg ganska informativ ut vid en genombläddring i alla fall.

Sen så skall man inte heller tro att ens barn klarar mer än vad de är mogna för. Herman kommer tjata om att få tvåhjuling i sommar (så är han 3,5 år) men jag funderar på att köpa honom en springcykel istället.

Inga kommentarer: