28 april 2006

En blekfis fastnade på kort

Kikade på bilderna från Dark Angelkvällen förra veckan och insåg att jag tyvärr fastnar på kort. Varför måste jag alltid se ut som ett miffo på kort?

Ligger här med världens träningsvärk i benen och rumpan efter styrketräning och bodycombat. Trött är jag oxå, men funderar på att ta en promenad, vill ju se på House kl 11 (missade det igår). Men jag har ont under min högra fot, sträckte något i den under BC-passet igår. Nu var det i alla fall sista gången jag hade mina apkassa Rykä-skor på mig. Idag köpte jag ett par nya Nike med gaskuddar även fram till, de borde vara skönare. De kostade 1000 kr så nu har jag bara 250 kr kvar i presentkort från jobbvinsterna.

Träffade fystränaren på gymmet för nytt progam igår oxå och fick ett splittat program men är fundersam över orddningen så har ni något bättre förslag till mig så säg till. Shrugsen tänker jag oxå skippa, tjurnacke är inget för mig.

Dag 1 Rygg och Armar
Enarmsrodd
Ryggups
Lat Flexor
"French" press (press mot pannan)
Biceps curls
Dip på bänk

Dag 2 Bröst och Ben
Incline press i maskin C32
Pec-dec
"Flyes" med hantlar
Leg extension
Utfall eller bencurl
Benböj
Vadpress

Dag 3 Axlar och Mage
Hantelsväng"
Shrugs"
Pec-dec "baklänges"
Situps/Crunches raka och sneda
Benlyft
Planka

Samtliga övningar 3x15 men mage så många jag orkar. Jag har avverkar 3x10 och 3x8 i tidigare program och nu envisades han med 3x15. Bra eller dåligt? Har liksom fått uppfattningen att det är bättre med få reps och tungt än många och lätta vikter om man vill bygga på sig lite.

Men han tyckte att jag kunde gräva lite i huvudet efter andra övningar oxå att varva med. Så den som ids får ju gärna kommentera och svara om det är något som kanske kan läggas upp bättre. Jag känner att jag har lite dålig koll på i vilken ordning övningar bör göras så lite hjälp åt det hållet vore finemang.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du såg bra ut....

Så det så... :=)

Anonym sa...

Ja, vad hade du där att göra. Bland alla dessa supervackra människor????

Men det var ju det där med att man skulle sticka ut!


;-)