22 april 2006

Posten ibland inte så snabba och ibland väldigt snabba

Beställde kläder från H&M i slutet av mars som skulle skickas 4/4. I torsdags fick jag hem fakturan men någon uthämtningsavi hade fortfarande inte kommit. Kom då på att det finns kollinummer på H&Ms mina sidor så jag kikade in där och hittade 80628333260 som jag klickade på. Där syntes det att paketet skulle levererats till mitt utlämninsställe 7/4. Ringde till ICA Kvantum och fick prata med postutlämningen som inte verkade hitta mitt paket i datorn men väl själva paketet. Skickade då ett klagomål till Posten via deras hemsida. Påpekade att jag varken fått någon uthämtningsavi eller SMS om att paketet fanns att hämta, gissa om jag blev förvånad när det 15 minuter senare plingade i mobilen och jag fick veta att jag hade ett paket att hämta. Inte visste jag att man måste påminna posten om att de skall skicka ut avierna för att man skall få dem. Enligt han jag pratade med på ICA så var det fler som hade haft problem med sina H&M-paket denna månad. Mysko mysko...

1 kommentar:

Anonym sa...

Såja såja, inte skylla på postisarna. Workers united! Låt oss lägga skulden på alla feta chefer. Gärna H&Ms.