24 maj 2006

Hantverkare ett släkte för sig?

Jag blir galen, när vi äntligen hade fått tummen ur och kontaktat hantverkare för att få prisuppgift mm på att fixa sovrummet och vardagsrummet så fick vi ett (1) svar på de 5 offertförfrågningar vi skickade ut. Det företag som svarade verkade intresserade, kom hem till oss en sen kväll och inspekterade vad som skulle göras, pratade om vilken snickare som skulle sätta taket och vem som skulle tapetsera måla. Vi kollade på spotlights mm. och både jag och sambon uppfattade det som att de skulle ta jobbet. Snickaren skulle återkomma i slutet på veckan för att tala om när jobbet kunde påbörjas, han behövde bara bestämma en tid med målaren. Nu har det gått en månad, och jag tror knappast de kommer höra av sig.

Nu måste jag alltså börja om med att hitta en snickare och målare igen, måste man totalrenovera hela huset för 100000 kr för att vara intressanta för en hantverkare. Vi vill bara sätta nytt inttertak med inmonterade spotlights i sovrummet samt tapetsera om 2 rum och måla tak, lister och element. Jobb vi nog hande kunnat göra själva men inte har lust eller tid till.

Gah blir så less.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar hantverkare....not! Börjar inse att jag nästan hellre fixar jobbet själv än ha dem drällandes här i tid och otid.