20 maj 2006

Jag bidde med kamera

Efter att i flera år gått och suktat efter en digital systemkamera så slog jag till när jag var i Hong Kong det blev en Canon EOS 350 D för 6300 HK$ (6022,94 kr) vilket kändes som ett bra pris med tanke på att jag fick med en lins (ett EF-S 18-55), en väska, 1 Gb minne, ett extra batteri (dock ej original) och ett stativ. Motsvarande paket utan stativet (som bara slängdes med i paketet) skulle här i Sverige gå på 8165 SEK hos Pixmania. Enda nackdelen med köpet är att jag efter betalning mm fick veta att world widegarantin var bara på linsen inte kamerahuset. Blev aningen förbannad kan man väl säga. Så håll tummarna för att inget bänglar med kameran men i stort känner jag mig nöjd vilket kanske syns på bilden till vänster som är det första fotot taget med min kamera. Nummer två blev på kollegan som blev minst lika nöjd med sitt köp av en Canon IXUS 800 för 3200 HK$. Men minst lika glad blev nog Mr Fung som sålde oss kamerorna. Han jobbar på Citicall på Shop no 1.5, G/F., Ginza Plaza, 2A, Sai Yeung Choi Street South, Monkok, Kin. Hong Kong.

Nu skall här fotas!

Inga kommentarer: