31 maj 2006

Jag skall tydligen inte tänka positivt

Idag började dagen med att jag försov mig rejält och Herman vägrade kliva upp, att en 3-åring kan vara så sur. Jag fick stressa som en liten gnu på morgonen och det var ett under att allt kom med till jobbet. Väl på jobbet lyckas jag spilla ut en kopp te över halva mitt skrivbord, som tur var hade jag precis flyttat på en hög med viktiga papper därifrån *puh*.

Sen på lunchen hade Restaurang Ramen behagat stoppa majs i nästan allt på salladsbordet, min mage gillar inte majs (men det gör munnen), så hela lunchen gick åt till att försöka peta bort dem. Sen var det apstressigt på jobbet och när jag skulle spara mitt Worddokument efter att ha haft bra skrivflyt ett par minuter (han givetvis tänka att gud vad bra det flyter på nu då) hängde sig givetvis eländet och när autosparfilen kom upp var bara hälften av min text med *sur*.

När jag skulle fara hem från jobbet ser jag en oljepöl under bilen, inte så stor men den är uppenbarligen från min bil, alltså jag måste kolla upp vad det kan vara *ser pengarna flyga iväg*.

Berättade för sambon att Herman äntligen verkar ha fattat att om man är utan blöja så bajsar man på toa och inte i kalsongerna (vi har haft ett litet bakslag i blöjfriträningen ett bra tag nu). Men det skulle jag inte sagt för då kommer Herman och säger att jag skall byta på honom och påminner mig om att han bara har kalsipper. Gah, hur svårt kan det vara att springa in på toa istället för att springa in i sitt rum och stänga dörren. Ja ja det går väl över så småningom, på förskolan verkar det ju i alla fall fungera.

Nyss så hämtade jag mig en stooooor kopp te att smutta på framför datorn och tänkte just, hmm denna dagen som började så överjävligt verkar ha blivit ganska hyfsad ändå, jag han med att fara på ett corepass (tack Anders för ett bra pass) och ungarna trilskades inte allt för mycket vid nattningen. Och jag han inte tänka tanken klart förren jag känner att jag bränner mig på benet, har viklat min gigantiska kopp lite så det heta tevattnet rinner längs med benet. Bara att skutta in i duschen och spola med kallvatten. Nu har det slutat vara rött så det var nog inte så farligt. Givetvis han teet bli kallt så det var ju bara att hämta en ny kopp men nu tog jag tekokaren till skrivbordet och hällde upp vattnet :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh - vad jag skulle vilja se "en stressad liten gnu".

Haha - vilken liknelse!