05 maj 2006

Rör inte min småstad!

När jag flyttade till Boden (hade aldrig varit inne i Boden centrum före den dag vi var och skrev husköpeshandlingarna på banken) så slogs jag av hur mysigt det var att strosa på stan och titta in i småbutiker, möta folk på gatan osv. Inga stora fula gallerior där man trängs och inte ser solen på flera timmar. Butikerna i Boden har bra service och de känns personliga.

Nu vill kommungubbarna bygga om Folkets Hus till en galleria, jag vill inte ha en galleria, då slutar Boden att vara den mysiga lilla småstaden. Småstäder har inte gallerior i min värld utan där får man knalla runt på gator och torg för att ta sig mellan butikerna. Hur skall det gå för de butiker som inte hamnar i gallerian? Kommer de små personliga butikerna där de plockar fram kläder i rätt storlek utan att man behöver säga vilken man har att försvinna?

Nä jag vill inte ha en galleria i stan.

Inga kommentarer: