06 juni 2006

Hemfridsbrott?

Igår när jag for till gymmet låste jag inte dörren här hemma för både sambon och barnen var kvar i köket och grejade. När jag kom hem fick jag sen höra att sambon hade suttit och spelat nere i källaren och barnen hade sett på TV, då hade minstingen kommit in till pappa och sagt "Det är några där uppe som vill prata med dig". Herman hade hört några ropa uppe i hallen och gått upp och kollat. Henrik gick upp och i vår hall stod 3 st killar i ca 15-årsålder och ville ha/låna en tändare till sina cigg.

Sambon blev lite skrämd av att de bara gått in så där, min nya kamera låg på hallgolvet, sambons plånbok stack fram ur fickan på jackan mm.

Nä från och med nu är det låst dörr som gäller här hemma även när vi är hemma allihop.

1 kommentar:

eatfrog sa...

Låser alltid dörren här hemma, kanske är gamla vanor från Stockholm som sitter i. Engång när dörren inte var låst kom det in en lirare som gick fel, det hade kunnat vara pinsamt läge. ;-)