03 juli 2006

Vågar jag I?

I lördags sprang jag omkring och gjorde Luleås klädaffärer på 45 minuter i jakten på något att ha på mig till Depeche Modekonserten den 7/7. Den svarta korsetten, min svarta långkjol som släpar i backen baktill och mormorskängor med vassa klackar passar sig inte riktigt på en utomhuskonsert på ståplats. Efter många om och men fastnade jag för en riktigt kort kjol i grått, svart och vitt. Men nu börjar jag tveka lite, tänk om den är för kort, tänk om mina ben ser helt konstiga ut i den, är jag för gammal för en så kort kjol, vad sjuttsingen skall jag ha till?

Det blir nog till att behöva göra stan en snabbsväng till för att försöka hitta något att ha till kjolen eller ett alternativ till kjolen. Eller så skiter jag i att ta på något fint och går i jeans och t-shirt :-/

Inga kommentarer: