15 september 2006

Bamse på en moderat, ironiskt

Bamse brukar ofta bli anklagad för att vara kommunist men det verkar inte hindra Fredrik Reinfeldt. Han verkar gilla Bamse. Idag sitter han i partiledarutfrågningen i SVT1 med ett Bamseplåster på höger hand. Det ser lite kul ut. Som småbarnsförälder vet man hur det är, där står man blödande och bara måste ha ett plåster och så har man illgula Bamse eller Pippiplåster eller transparenta med eldsflammor och hajar att välja på. Rainfeldt tycke tydligen att ett Bamseplåster passade bra i TV. Jag börjar dock bara skratta varje gång jag ser det och har svårt att lyssna på dravlet som kommer ur hans mun.

Och vad skall partikamraterna i ungdomsförbundet MUF säga? De gillar ju inte Bamse.
Igår ägnade jag några timmar åt att kolla valmanifest mm och det lutar allt mer åt att jag blir en maskros i riksdagsvalet i år. Måste ta en tur ner på valstugorna i morgon för att bestämma mig om kommunal och landstinget oxå. Har skrivit en liten lista på saker jag funderar på och förhoppningsvis kan de svara på mina frågor.

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja och det har ju nu visat sig direkt efter maktövertagandet att flera ministrar är mer än lite korumperade med svart löneutbetalning under låååång tid och vidare ännu en som struntat i sin TV licens och dessutom har detta som sitt nuvarande fack i arbetet.Maken betalade in den efter alla dessa år då hon fick reda på att hon var nominerad till sin nya fina titel.Herregud är ju ett ord som inte räcker på långt håll i dessa fall.Men de har i varje fall lyckats ge Moderaternas (fria företagsamhet) en ny klang ha ha .... /Pelle

Anonym sa...

Enda anledningen till att du lägger märke till sånt är att du är en äcklig kommunist!!!!

Béatrice Karjalainen sa...

Anonyma omogna kommentarer som kommer in på inlägg som är skrivna för flera år sedan känns inte som det mest seriösa i bloggosfären.