18 september 2006

Vad hände med min kommunröst?

I Boden har alla valkretsar redovisat sina röster förutom min valkrets och dess kommunval. Så många kan vi väl ändå inte vara där så att det. Men när jag vaknar i morgon bitti kanske jag får veta att min kommunräst är registrerad.

I morgon vaknar man upp till "det nya Sverige", undra hur det kommer att bli. Lite oro känner jag för de allra svagaste i samhället men om jag tittar helt krasst på mig själv och vår ekonomi precis just nu så skall vi väl vara glada, höginkomstagare, villaägare, är mycket sällan sjuka i familjen, har de barn vi vill ha och kommer därför inte behöva tänka på föräldrapenning mm. Om alliansens förslag går igenom allihop borde vi alltså få ut mer i våra plånböcker. Men vad kommer vi behöva spendera pengarna på? vård (om vi väl blir sjuka), mediciner och uthämtningsavgift, a-kassa och facket kommer kosta mer mm. Så frågan är vad summan ut landar på i slutändan. Och vad händer om det lill bolag jag jobbar på inte skulle klara sig eller sambons jobb bestämmer sig för att skära ner. Vad kommer hända med räntorna och kommunala avgifter?

Man vet vad man hande men vi vet inte vad vi får och lite scary är det. Men jag hoppas ju att allt kommer gå bra och att även de mest utsatta i samhället känner att Sverige är ett bra land att leva i.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: