05 oktober 2006

Varför är jag så jävla feg?

Idag åkte jag flygtaxi från Kallax och hem. Sista personen som klev in i taxin stank rök. Idioten hade alltså stått och rökt efter landning och sen släpat sig till flygtaxin (vi fick vänta länge på honom och han hade inte baggage som verkar ha avrit incheckat).

Jag fick andnöd i taxin och halsen svullnade igen, lungorna värker fortfarande nu 2 timmar efteråt.

Varför sa jag inget? Varför krävde jag inte att få en annan taxi, kan man ens det när man bokat delat flygtaxi? Kan man inte som resenär kunna kräva att en taxi som är rökfri även betyder att man slipper utsättas för chaffisar som står utanför bilen och röker (hände mig förra gången jag kom hen från Stockholm) och sen sätter sig med all rök i kläderna eller andra passagerare som nästintill släcker ciggen när de väl satt sig i bilen.

Varför sa jag inget till den stinkande snubben, så att han kanske tänker sig för nästa gång han skall åka taxi med okända människor? Blev så arg på mig själv efteråt för att jag inte sa något och så ligger jag här med världens hosta.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

eatfrog sa...

Ojdå, så känslig? Isf borde du ju helt klart sagt till.