01 januari 2007

Dag 1

Idag var första dagen på det nya året. Jag tänkte försöka mig på att snabbsummera mitt 2006.

2006 blev året då jag
  • har bloggat ett år och ibland undrar varför, borde kanske skriva dagbok hemma i min kammare istället. Men så plötsligt händer det, man får en kommentar, någon länkar till det man skrivit och diskussion uppstår. Då är det kul igen.
  • fick en m600i och vips så var mina inlärda SMS-kunskaper inget värda. Med ett qwerty-tangentbord var det ju bara att lära om.
  • bytte tjänst på jobbet och numer är tekniskt säljstöd eller pre-sales engineer som det så fint heter på de andras visitkort (jag har ingen titel på mina).
  • förlorande min farmor, tänk att man kan sakna någon man knappt träffat de senaste 20 åren så mycket.
  • inte träffade min mamma, syster, mormor på hela året. Pappa var däremot på besök lite då och då som vanligt, men pga hjärtoperationen mer sällan än året innan.
  • slarvade med motionen andra halvan av året, skada i foten, dåliga blodvärden och resor i jobbet gjorde sitt.
  • gick upp några (2,5) av de trivselkilon jag tappade och återfick mina bröst. De kilona skall bort igen, för några av dem verkar ha hamnat på höfterna oxå vilket ogillas skarpt.
  • äntligen fick en bättre utredning av min anemi, skönt även om de inte verkade hitta något den här gången heller :-(
  • insåg att banden till en vän var klippta och troligtvis aldrig knyts ihop igen. Saknad är ett för milt ord men jag hittar inget starkare heller.
  • kunde fira med Henrik att han har en tillsvidareanställning han oxå. Vilken skillnad det är att ha två fasta inkomster.
  • köpte en ny bil. Min lilla Corrolla är en trevlig bil så jag ångrar inte köpet.
För att hålla lite ordning på mig själv:
Vikt 60,6 kg
Mat: 1241 kcal (för lite), skall äta 1413 kcal enligt VK.
Motion: ingen (nystart på motion börjar i morgon med bodycombat).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket som har hänt dig under året! Men det kanske har hänt saker i mitt liv också, det kanske märks om man börjar punkta upp det? Du måste i alla fall sluta blogga, för jag läser allt du skriver!

Anonym sa...

OJ, det blev fel! DU SKA SÅKLART INTE SLUTA BLOGGA!!:-) Klantjag, tur att jag inte har nån blogg...