15 januari 2007

Dag 15

2 veckor gått på nya året. Och vad gäller de 3 små kilona som kröp på mig under hösten så är statusen nu:

Mat: 10830 kcal på en vecka
Motion: 1657 kcal
Summa: 9173 kcal (skall vara 9891 kcal)
Vikten just nu: 60,2 ( +0,7 kg sen förra veckan och -0,4 sen första januari)

Trots 718 kcal underskott gick jag alltså upp, men så är det ägglossning oxå=binder vatten igen. Min vikt pendlar rätt mycket kring mens, det är 2 veckor i menscykeln där jag har relativt stabil vikt. Binder så himla lätt vatten så fort jag äter lite för salt mat och dricker för lite. Måste skärpa till mig gällande vattenintaget.

1 kommentar:

Felicitas sa...

Det är bara att kämpa på, även om det är nog så tråkigt.. =P Jag lyckades också dra på mig tre kg under julen och de sitter som berget (och motivationen tryter dessutom). Min vikt pendlar också skitmycket kring mensen och även om man vet om det tycker jag att det är lika trist varje gång!