07 januari 2007

Kanske inte så bra just nu trots allt

I torsdags satt jag i en taxi på väg från Basingstoke till Heathrow och mobilen ringde. Det var Kalix Tele 24 (vår svarservice på jobbet) som sa att jag hade ett samtal från Jaddajadda Search (nej det hette inte så men jag hörde lite dåligt vad hon sa någonting och undrade om de skulle koppla samtalet. Trodde det var från något undersökningsföretag eller nåt. Mannen presenterade sig och igen fick jag bara höra ordet search. Han kollade av att jag var rätt person och undrade om det var ett bra tillfälle att prata. Visst tyckte jag, hade ju ingen aning om vad samtalet skulle handla om.

Men så kom frågan "Vad skulle få dig att lämna Operax" den var jag inte riktigt beredd på kan jag lova. Killen var från ett rekryteringsföretag i Hertfordshire England men ringde för en svensk kunds räkning. Jag fick pinsamt nog ta tillbaka mitt "det går bra nu" för min chef satt bredvid mig i taxin. Inte riktigt läge att prata då. Vi kom överens att han skulle ringa dagen därpå.

Så dagen efter ringde han igen och vi pratade om vad som skulle kunna få mig att byta jobb, löneanspråk, att kunna jobba från Luleå/Boden fastän tjänsten är i Stockholm. Jag blev ombedd att skicka in mitt CV vilket jag nu gjort.

Skall bli spännande att se vad som händer härnäst. Får kanske tänka på vad jag skriver på bloggen ett tag framöver ;-)

Det kändes i alla fall riktigt kul att bli uppringd så där. Frågade rekryteraren var han hade hittat mig, om det var via LinkedIn. Han sa att det mycket väl kunde vara därifrån men att han oftast förlitar sig på personliga referenser. Gissa om jag blev nyfiken.

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

eatfrog sa...

Kan förstå att du tycker det är kul, man känner ju sig speciell om man blir headhuntad. :-)

Anonym sa...

Heja Bea! :-)

Anonym sa...

Åhh vad spännande :))))))

Anonym sa...

Wow vad spännande att bli "headhuntad" så där! Lycka till!