14 mars 2007

Dagen hjälte!

Idag när jag kom hem kl 20:40 så stod det två traktorer på vändplatsen i vägen så jag inte kunde ta en vid sväng och ta fart genom den hemska plogvallen de skottat upp framför uppfarten. Lagom sur stannade jag bilen vid sidan om, tog mig fram i den tunga blöta snön och hämtade snöskyffeln. I högklackat och kjol började jag skotta bort den tunga blötsnön medan den ena traktorn (med skopa) började åka iväg. Men jag han bara 2 tag i snön när traktorn med skrapan backade, höjde skrapan, körde fram till min uppfart och smetade ut snön så jag blev av med vallen och kunde köra upp på uppfarten. Jag bockade tacksamt och hoppade in i bilen.

Tack dagens hjälte!

Dagens anithjälte är sambon som inte hade skottat uppfarten när han kom hem idag så nu är bilen parkerad i 1 dm blötsnö. Hade jag inte haft varm mat med mig i bilen hade jag nog ställt mig och skottat själv.


Andra bloggar om:

3 kommentarer:

eatfrog sa...

Skotta såndär blötsnö/slask är sååå jobbigt. Usch. Jag kan förstå sambon som inte ville göra det men ännu värre hade det varit ifall du i kjol och högklackat tvingas göra det. ;)

Tur att man bor i höghus!

Béatrice Karjalainen sa...

Ha ha undra hur jag kunde förutsäga den kommentaren ;-)

Givetvis hade jag bytt om ifall jag hade tänkt skotta uppfarten. Nu hade jag varit och hämtat kinamat innan jag åkte hem så jag ville inte ställa mig och skotta uppfarten direkt. Efter maten var jag sen för trött.

Dessutom är det sambons uppgift att skotta uppfarten, vissa hushållssysslor har vi delat upp. Jag lagar all mat, tankar/tvättar/fixar bilen, sköter tvätten och blommor och träd i trädgården. Sambon diskar, skottar, klipper gräset men givetvis gör man den andras sysslor om denne har avarit förhindrad. I detta fallet var sambons hinder att han skulle spela WoW och nog inte hade en tanke på att jag skulle komma hem kring 21 hungrig och trött.

eatfrog sa...

WoW är dagens i-landsproblem, värre än knark. Folk skiter i jobb, studier och snöskott bara pga detdär jävla skitspelet. ;)