05 mars 2007

GB svarade på mitt brev

Hej Béatrice,

Tack för att du har hört av dig till oss!

Vi tar till oss din kritik och jag har vidarebefordrat ditt mail till vår ansvarige produktchef.

Girlie är en glass för alla som tycker om en fruktig glass och är ett alternativ för den som inte är så förtjust i choklad (och kanske för modiga killar?). Vi vill gärna ha en bredd i sortimentet och just roliga former på glass är väldigt efterfrågat.

GB Glace har inte för avsikt att med någon glass utesluta vare sig flickor eller pojkar.

En fortsatt trevlig dag önskar vi dig!

Med vänlig hälsning

Marie
Konsumentkontakt GB Glace
Unilever Sverige AB
Box 1056
171 22 Solna
08-619 95 00
www.gb.se


  1. De bekräftar glassen namn.
  2. Varför måste killar vara modiga för att äta denna glass? Det enda modiga skulle väl i så vara att våga köpa en glass med det namnet fastän man är kille. Men med ett mer neutralt namn skulle de inte ens behöva vara modiga utan bara vara sugna på en glass utan choklad. Varför skall killar behöva vara modiga för att köpa glass och varför skall de utsättas för extra press? Det verkar ju som GB tänkt igenom detta och faktiskt vill utsätta killar för detta.
  3. Vad har formen på glassen att göra med min protest mot namnet? Det är som de inte fattat min kritik utan tror att jag protesterat mot en glass bara för att den är rosa, glittrig och stjärnformad men det var ju inte det jag vände mig emot. Jag tycker bara det är en kul glass som även mina killar kommer gilla så varför måste de då döpa den till Girlie och rikta den till bara ett kön?
Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Ankan sa...

Gud vad trött jag blir när jag läser GB mailet. Unket och gubbigt. Jag får en mängd associationer till "roliga" former som de kan pröva på sina glassar som säkert skulle göra dem mer intressanta en stjärnformen.
OCH de undvek nogsamt kärnfrågan om det osmakliga, illa valda namnet.

Béatrice Karjalainen sa...

Hmm om man kollar på blogges kommentar i mitt originalinlägg i frågan http://www.blogger.com/comment.g?blogID=15020520&postID=117287013211544809 där kan man snaka om rolig(?) form på glass.

Anonym sa...

Svaret är ju ett sådant där klassiskt "goddag yxskaft"-svar som man alltid får från produktansvariga eller utgivare om man har etiska/moraliska invändningar mot deras utbud. Allt kan tydligen motiveras med orden "brett utbud för att passa olika smaker".

Man skulle kunna tro att de utbildas i ordbajseri.