27 april 2007

Nu kan ni få färghjälp

Läste hos Rigg att det råder färgbråk i bloggosfären. Vilken färg har egenligen bokstäverna i alfabetet och de olika siffrorna. Oavsett hur man ser det så kan man nu få ett tangentbord som hjälper en att hitta rätt.

Luxiium från Luxeed:
Luxeeds Luxiium tangentbord har en LED under varje tangent och du kan själv bestämma vilken färg som skall associeras till vilken tangent.


Själv associerar jag nog inte färg till bokstäverna men jag skulle kunna tänka mig ett sådant tangentbord ändå.

Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

rigg sa...

hihi... underbart... var påväg att länka hit i lottens kommentarer men såg att du gjort det själv!

Béatrice Karjalainen sa...

Det lustiga var att jag läste artikel i M3 eller nåt igår och tänkte att det där skulle vara ett perfekt t-bord för de som förknippar bokstäver med färger. Och som ett brev på posten (dvs någon dag försenat) kom ditt inlägg om just detta fenomen.

Lotten Bergman sa...

Nämen ooooh iiih, hjälp, jag hade inte fått ett ord skrivet. Tankarna hade gått så här:

- Jag måhåå, oj, S borde vara rött, nu måste jag gå tre ... tre ... tre ... undrar varför 33 inte har samma färg som 3 ... oj, titta, lila.

Jättekul!

Béatrice Karjalainen sa...

*asg* Kan se förvirringen framför mig skulle kunna bli lite konstiga texter ja.

Anonym sa...

Åååh. Vill ha. Nej förresten. Måste ha. Fast jag kan hålla med Lotten om att det skulle vara lite produktivitetshämmande. Jag skulle nog bli sittandes och tittandes på det där coola tangentbordet långa stunder.