14 juli 2007

Jag skriver gammellångt

:[17:52] :P: d märks att du är gammal du skriver så långt också på msn


Citatet ovan kommer från :P som jag pratade med på MSN, han är 18 år och vi känner inte varandra alls. Lade till honom för några veckor sedan då min lillebror hade problem med datorn och denna kille hade haft precis samma problem som brorsan och skrivit i ett forum. Han skrev att han hade löst problemet men inte hur och eftersom han hade lämnat sin MSN-adress tänkte jag att jag kunde fråga honom där. Men han var aldrig online innan vi kom på lösningen på brorsans problem och jag glömde bort att att jag lagt till denna kille i listan. Idag undrade han varför jag hade lagt till honom men aldrig sa något så vi började prata.

Han skrev typiskt MSN/SMS-språk, ibland knappt förståbart och efter en stunds pratande så kom meningen ovan. Gud vad jag skrattade.

Sen följde denna konversation en stund senare:
[18:05] :P: jo hejdå hare
[18:07] Béatrice, Bea, Beata: Låter som de håller på att ta ihjäl varandra. Hare!
[18:07] :P: va? ja menade hade bra
[18:07] :P: inte en hare haha
[18:08] :P: jaha nu fattar jag hahaha

Som sagt det är inte alltid lätt att förstå förkortningar.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: