19 augusti 2007

Morgonpromenad dagen efter svullande

Herman kom in och väckte mig 7:45 i morse och jag klev upp för att hjälpa honom. Såg att solen stålade från en blå himmel så istället för att krypa ner i sängen så drog jag på mig träningskläderna och gav mig ut på en runda. Tog min stadsrunda på 6,3 km. Var vansinningt seg idag (men lyckades ändå ta rundan på 48:42, 7,75 km/h) men det kan ju bero på svullandet hemma hos R&L igår de hade grillat kött och en massa grönsaker samt gjorde päron i ugn med glass.

L har fyllt 30 år (ha ha nu börjar även du bli gammal :-) och fick ett presentkort på Åhléns och en korg med Norrbottensdelikatesser så som Havtornsmarmelad, Transbärsssaft, Honung, Rabarbermarmelad (tror jag det var), Åkerbärste, torkad Norrbottenssvamp, Hårt tunnbröd och mjukkaka förpackat i en svampkorg. Det verkade ha gått hem. Det är lite kul att kunna plocka ihop så mycket gott och så är allt odlat inom några mil från inköpsstället. Mjukkakan bakades tom på plats på marknaden :-)

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Linda sa...

Hej Bea!
Jaa, nu är jag också gammal - eller åtminstone medelålders enligt wikipedia.
Tänkte bara berätta att vi testade det mjuka brödet och det var supergott! Tusen tack än en gång!