29 augusti 2007

Rymmer ett par dagar utan dator

När allting känns blä kan det vara skönt att bara fara iväg. Jag sticker till Abiskofjällen i 4 dagar och kontemplerar och förhoppningsvis vandrar lite (men det verkar bli snö och kallt så kanske stannar jag bara inne och myser, läser och sover lite extra). Men planen är att komma till Abisko turiststation på torsdag kring lunch, äta gått och sen ta mig en kort tur i omgivningarna. På fredag spänner jag ryggsäcken på ryggen och går första etappen på Kungsleden till Abiskojaure och sover i fjällstugan där. Det är en vandring på 1,5 mil som tar ca 4-5 timmar att gå. På lördagen kikar jag mig runt lite kring Abiskojaure och sen vänder jag kosan tillbaka till turiststationen i Abisko där jag tillbringar en natt och knatar runt lite i omgivningarna innan tåget går hem strax efter kl 16.

Bilden tagen från Abisko turiststations webbsida om turer på egen hand.
Så nu är det dags att nanna kudde för tåget går 07:07 i morgon. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka med ett bättre sinne och en massa trevliga kort att visa er.

Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det mysigt! Jag längta också tillbaka till fjällen.

Anonym sa...

Det låter skönt! Ha en bra resa.

Christian sa...

Ha så trevligt! Är lite avis faktiskt! :-)