15 oktober 2007

Båda hållen betyder det übersmart eller totalt miffo ;)

Vilket håll roterar tjejen?

Jag kunde först bara få henne att rotera medurs och kunde inte för mitt liv förstå hur någon kunde få det att hon skulle kunna rotera moturs och argumenterade för min sak med Jalle men plötsligt vänder bruden och börjar snurra åt andra hållet och nu kan jag vända på henne med flit. Hur gick det till. Men hon börjar alltid medurs för mig så då kanske jag är dominerad av min högerhjärna:

RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

och plockar godbitarna ur vänstersidan:

LEFT BRAIN FUNCTIONS

uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... det är precis samma för mig. Jag satt länge och funderade över hur sjutton hon skulle kunna "vända" och så gjorde hon plötsligt det...
Det är lättare att vända från moturs till medurs än tvärt om så antagligen domineras jag av högra hjärnhalvan då. :)

Anonym sa...

Jag ser en tjej som snurrar medurs.

Ann sa...

Nej, bara medurs för mig!

Liza sa...

jag kan tala om att bilden ändras lite då och då. Hon snurrar alltså åt båda hållen, fast ett håll i taget. Titta nog länge så får ni se.

Béatrice Karjalainen sa...

Liza: Du har fel, jag har öppnat upp den animerade gif-filen i Animation shop och där ser man tydligt att de 34 bilderna roterar åt ett och samma håll. Att hon byter håll beror nog mer på var du sätter blicken och hur du rör blicken. Att få henne att byta håll med egen vilja är inga problem.