13 oktober 2007

Äntligen hemma

En snabbis med kattuppdatering, lite annat dravvel om Berlin och kattupphämtningen kommer senare.

Sent igår kväll kom jag ätligen hem med Eduard och Emilian. Det blev försening efter försening på Arlanda men tillslut kom vi oss iväg. Katterna skötte sig exemplariskt hela vägen och sov mest. När jag öppnade väskan för att se in så kikade Eduard nyfiket fram medan Emilian lyfte på ett ögonlock och undrade varför jag envisades med att släppa in ljus.

Nu ligger sötnosarna i klätterträdet och myser efter att ha ägnat en bra stund av dagen till att undersöka de rum vi hitills släppt in dem i. Har man som vi över 160 m2 boarea och lika mycket i biarea så finns det lite att kolla in så vi öppnar upp några rum i taget.

Inkluderar en bild, den första tagna här hemma. Dock blev den lite suddig men vi kommer få tid att fota mer sen, nu låg de och hade så mysigt i klätterträdet att jag ville inte störa dem allt för mycket med blixtrande kamera.

Eduard till vänster och Emilian till höger. Eduard verkar ha funnit sig lite mer till rätta än storebror än så länge. Emilian är lite mer avvaktande.



Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt. Vilka fina katter!

Anonym sa...

Oj vad fina!!! Lycka till! Du har blivit taggad :). För mer info kolla min blogg. Ha det!

Anonym sa...

Men vilka sötnosar!!! :)

De ser lugna ut nu, men det blir nog full rulle när de vant sig vid sitt nya hem. *saknar* Det var länge sen jag hade en kattunge, nu är mina vuxna.

Lycka till med de små marodörerna! ;)

Ann sa...

Sickna gosbollar! Hoppas de finner sig tillrätta snart, helt och fullt! Varför just sibiriska? Har fått för mig att jag skulle vilja ha en turkisk van-katt. Gillar vatten och allmänt sällskapliga. http://www.cfainc.org/breeds/profiles/turkish-van.html

Béatrice Karjalainen sa...

Ann: Dels har de ett härligt temperament, är gosiga, snygga och är sällskapliga utan att vara allt för pratiga (som ex. siameser) dessutom sägs det att många allergiker tål dem och Henrik är ju överkänslig mot katt. Hittills har han inte reagerat något på katterna, jo lite kli i ögonen men det fick jag oxå första natten.

Ann sa...

Jamen, då förstår jag! Inte för att de inte är fantastiskt söta, men jag var nyfiken i största allmänhet. Nu fick du mig att surfa på kattsidor i någon timma... ;o)

Béatrice Karjalainen sa...

Turkisk van är oxå jättefina. Även många sibbar verkar gilla att leka med vatten/ta sig ett dopp. Vi får väl se vad mina gör när de hittar sjön här utanför. Men först skall vi se vad de anser om snö.

Vankatterna är pratiga och det är charmigt men jag hade en väldigt pratig katt förut som svara på tilltal och gladeligen talade om vad hon ville och ibland var det frustrerande när man försökte föra en konversation med någon annan.