24 december 2007

God Jul!

Och här kommer en julhälsning från familjen Bylund/Karjalainen:

Ett stort tack till Teflonminne för de skojiga rimmen till några av paketen.

Ishockeyspel

Ibland tror man att barn är lite puckade,
det spelar ingen roll vem först det var som muckade,
men om man ger er en leksak så håller ni sams,
om än för en stund slipper vi erat trams.

Det är inte som så att ni nu får en JetSki,
men möjligen skrilla med snubben Wayne Gretzky,
så på med skydden nu och ut på skridskoytan,
morsan ska gå ut och doppa huvet i glöggrytan.

Exoforcebil

Sist jag kollade så var det inte krig i detta land,
och försvaret bantas ned som en bulemiker’a'grande,
vet du något hemligt som vi inte vet,
är det invasion på gång av våran lilla skitplanet?

För vad ska du annars med en sådan här göra,
spränga finporslin du vet det där gamla och sköra?
Här har du ändå min lilla hobbymilitär,
om vitrinskåpet blir skadat är du dödens, jag svär.


Spökbok

Ni lär er snabbt att vuxna brukar skrämma varandra,
som när mamma sa till pappa hon var gravid med en andra,
men trots att han blev rädd är han ju glad nu idag,
vad jag menar är att rädsla kan bli glädje om ett tag.

När ni läser denna grej kanske rädslan smyger på,
likt en läskig farbror uti de där buskarna grå,
fast när sagan är slut och lampan lyser igen,
är allt som förut och inga monster i din säng.

Kalsonger

Två höftben, en pung och en snopp eller task,
fladdrar ju runt som en efterbliven mask,
vi vet att det är roligt att dra i paketet,
men gör det på rummet, ej biblioteket.

Jag köpte dig dessa av omtanke,
ett par för varje veckodag, räcker det?
Ha dem på dig när du är ute och leker och flyger,
så lär ingen mera säga “där kommer “herr blyger”".

Klocka

Det här är ingen bomb från Usama bin Laden,
man kan inte ens runt midjan bestämma att ha den,
visst det går väl an om man anstränger sig,
men du lär se ut som ett rullstolsbundet ostron, okej?

Nä gör som alla andra och fäst den kring armen,
det är ju lite det som är själva charmen,
och kanske, kanske om önska jag får,
är du inte försenad till skolan i vår.


PlayStation 3

Det här kosta’ fanimej snormycket stålar,
jag förväntar mig applåder och att alla skrålar,
om inte har jag kvittot kvar och sticker direkt,
och byter ut det mot ett land, typ västra Sovjet.

Sådär alla redo för eran present?
applåderna klara och tacktal på pränt?
Bra för nu räknar jag slutligen ned,
Femfyratretvåett! SLIT AV PAPPRET, JAG VILL VARA MED!


1500 bitars pussel

Lite svårt att beskriva vad detta är,
en jäkla massa delar och rörigt sånt här,
jag vet inte ens vad det föreställer,
fråga’ snubben i affären, han visste inte heller.

Men jag har hört att ni tycker det här är lite skoj,
att i lugn och ro efter julhelgens stoj,
sitta ned en liten stund när inget stör,
och lista ut var allt ska sitta, börja med hörn!




Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

fint kort på kissarna :) Här har Athena gjort något galet för hon haltar omkring på tre tassar. Fast hon verkar inte ha så himla ont.Få se om det blir bättre, annars får det bli besök på djursjukhuset..
Blev det inget kalas för Herman? Ludwig undrade om inte han fyllt år. Fast vi hade iofs inte kunnat komma ändå eftersom vi roar oss med att kräkas här i huset sedan i torsdags natt *bläk*
Nå, hoppas ni hade en fin jul! Själva hoppas vi kunna ta revansch på nyåret om vi har frisknat till tills dess...
Kramar från betryggande avstånd

Anonym sa...

hmmm lyckades inte logga in som annat än anonym, så om du inte kunnat lista ut det redan så var det alltså jag som skrev inlägget
/Magda med William ,Ludwig, FIlip och Erik =)

Béatrice Karjalainen sa...

Herman kommer ha kalas efter nyår istället.