19 februari 2008

Farligt tankspridd!

I förrgår glömde jag ugnen på hela natten och hela gårdagen i vår källare. Igår glömde jag slå av en platta som stod på högsta värmen där nere och det upptäckte jag som tur var i morse när jag gick ner för att hämta kläder.

Jag måste införa någon sorts rutin hemma så att sambon kollar om jag slagit av spisen/ugnen när jag lagat mat på spisen där nere (nu när den där uppe är kaputt).

Nu börjar hjärnan som går på högvarv kasta bort saker från stacken.
Det hade lika gärna kunnat gå illa.

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

eatfrog sa...

du får bygga om hjärnan så den använder en heap istället. höhöhöhö. übernördhumor.

Béatrice Karjalainen sa...

Ett typsikt ingenjörssätt att lösa probmelet, vi ser till att symptomen fixas (med en work around) istället för att angripa orsaken till problemet :-)

eatfrog sa...

vad är problemet då, behöver du snabbare processor? ;) minska på indatat brukar vara en omöjlig uppgift, för det brukara bara växa år för år.

tacka vet jag postits. gammal hederlig lösning, på ett gammalt problem. couldn't live without 'em.

Béatrice Karjalainen sa...

I mitt fall skulle det nog mer behövas accesslistor vem som får tillgång till CPU-tid, bättre instruktioner och var output skall ske och när. Dvs jag har för många chefer som lägger sig i, ostrukturerat arbete och otydliga rapporteringsvägar.