26 februari 2008

Äntligen kan jag berätta

Det har förvisso inte varit någon hemlighet, men ändå har vi väl indirekt blivit ombedda att inte prata om det allt för mycket. Men när den ena lokala tidningen skriver om det så får man väl anse det vara publikt.

Operax befinner sig i företagsrekonstruktion och våra jobb är inte säkra. På det tillkommer så att jag inte varit direkt tipptoppnöjd med hur saker och ting hanteras personalmässigt. Jag har en chef i England, med helt annan företagskultur än mig och när jag tycker att jag har för oklara riktlinjer för mitt jobb, en massa ansvar men inga uttalade befogenheter mm så slår han bara ifrån sig med att alla är stressade just nu. Tyvärr hjälper det ju inte min kropp att varva ner, mitt jobb blir inte lättare av att fler mår piss.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste om detta i Kurren idag. Hur kan denna framgångssaga (som det en gång var) ha hamnat i denna situation.

Fast det är klart; med huvudkontoret i Stockholm kan det väl bara gå på ett sätt.

Synd! Men hoppas det fixar sig.

Béatrice Karjalainen sa...

HK på pappret i Sthlm men nästan all ledning sitter i London (vilket är värre för alla som minns Interbizz).