18 april 2008

Klädångest

I morgon bär det av till Stockholm för en musikträff med 8 andra. Denna gång blir det vårat 90-tal som avverkas. Själv bidrar jag med:

Nostalgi:
Savage Garden - To the moon and back (nostalgin ligger i att jag lyssnade på skivan den är med på hela dagarna i 2 veckor när jag var i NY och jag förflyttas snabbt dit när jag hör låten)

Sommar:
Coolio - Gangsta's paradise (Den var en sommarplåga som är rätt skön att dansa till)

Party:
Shaggy - Bombastic (Totalt sönderspelad när den kom på varenda fest)

Mina 5 favoriter:
Depeche Mode - Walking In My Shoes (Depeche är ju alltid Depeche)
En Vogue - Free Your Mind (En riktigt skön låt att dansa till)
Kent - Revolt III (fast ajg lyssnade ju inte på den på 90-talet så det är lite fusk)
Nitzer Ebb - Cherry Blossom (Nitzer måste få vara med på ett hörn, ingen annan lär ju ha med dem)
Soul II Soul - Back to Life (Älskar att gunga med i denna låt)

Extra (som avspeglar dansgolvet på 90-talet, undra om jag kommer ihåg alla moves ;-) ):
KLF - Last Train to Trancentral
L.A. Style - James Brown Is Dead
2 Ulimited -No Limit
Leila K. - Open Sesame
Madonna - Vogue

Men vad skall jag ha på mig, har inte en susning, min garderob är skittrist inte alls gjord för utgång. Mina höga jeans och korsett kanske? helst hade jag velat ha någon snygg klänning men det går ju inte att hitta.

Vad minns ni för musik från 1990-talet?

Efter festen kanske vi drar på Depeche Modekväll, vi lär ju inte klaga på musiken i alla fall :-)

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

eatfrog sa...

Ooff, vilka katastrofalt dåliga låtar. ;) Men å andra sidan, gjordes det bra musik öht under 90talet? Känns inte riktigt så. Med undantaget metallicas svarta album.

Anonym sa...

Det låter roligt!
Jag mindes tillbaka lite i ett inlägg nyligen. Jag tog gamla Tracks-listor till hjälp. :-) Ha det så kul!

Ann sa...

Låter som riktigt bra festmaterial! Kent har jag aldrig fattat, men annars, så! :o) Hoppas att ni hade kul, och att du hitttade något passande att ha på dig!