29 maj 2008

Knäppgök...

Idag ringde telefonen och en person presenterade sig som Johan Karlsson (tror det var Johan i alla fall jag är så dålig på namn) från Stockholm. Först trodde jag det gällde något jobb, händer ju då och då att headhunters ringer upp en. Men personen började prata om min blogg och om hur intressant den var. Jag fattade nada och frågade vem han var, undrade om han kommit rätt. Men jo det var mig han sökte för det var väl jag som bloggade. Då började han prata om ett speciellt inlägg och jag anade åråd men jag svarade snällt att jo det är nog min blogg han menar. Jag avbröt honom och sa att det här samtalet är nu avslutat och lade på.

Herregud vad tror folk egentligen, att det är ok att ringa upp en helt främmande människa vars blogg man läst och börja fråga om dennes bröst. Vilka knäppon det finns! Han verkade dessutom ringa från jobbet för när jag kollade upp numret gick det till United Logistics AB/Itella Logistics AB. Så kollar man runt lite tillhör telefonnumret en person med annat namn på det bolaget. Så din fegis om du ringer så använd i alla fall rätt namn eller ring från din egen telefon. Kanske borde slå en pling till chefen och upplysa om att personalen ringer samtal som kan räknas som sexuella trakasserier på arbetstid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du...
-Jag tycker definitivt att du ska ringa personalchef el.dyl.

Om han tar steget och ringer är han ju seriöst rubbad...

Béatrice Karjalainen sa...

Done! HR fick sig ett samtal.