08 juni 2008

Nästan nätlös en vecka

Konstaterade nyss att hotellets Internetsnslutning var lika med en Internetterminal i receptionen. Undra om man kan smyga dit en sådan där usb-wirelessticka och vips få nät upp i rummet på iTouchen :-)

Skämt åt sido, det blir en utmaning för mig att klara mig utan nät i en vecka. Kommer nog smita förbi den där terminalen ibland. Har några grejer jag måste hålla ett öga på.

Det blir till att hitta på annat än att surfa när det är dags att krypa till sängs. Får väl stoppa ner en bok till (ligger redan 4 pocket i väskan, 2 lär ju gå åt bara på ner och hemresan om jag inte sover då).

Inte lätt att vara Internetberoende.

Hmm jag måste nog åka och skaffa mig en nätadapter til iTouchen, nu har jag ju bara en USB-laddare och utan dator kan jag inte ladda den. Vet inte exakt hur lång batteritid den har när man bara lyssnar på musik men en veckas nästan konstant lyssnande klarar den nog inte. Varför kan inte apple ha satt dit en vanlig miniusbkontakt istället? Har ju tom en nätadapter med minusb som passar i uttagen på Cypern.

Inga kommentarer: