05 juli 2008

Bröllop idag

Idag gifter sig 2 av våra vänner. Jag måste kolla om min mascara är vattenfast för annars lär jag ju se ut som en panda efteråt. Jag är notorisk snyftare på dylika tillställningar.

Jag har velat fram och tillbaka om vad jag skall ha på mig men tillslut så blev det min blåprickiga klänning från Bravissimo, den smiter åt på de rätta ställena och matchar sambons blå skjorta (under en grå kostym). Barnen kommer ha vita jeans, Herman en ljusblå skjorta med vit krage och vita manschetter (eller en rutig skjorta som går i blått) och Vincent en vit skjorta med blå blommönster. Eftersom klänningen går i marinblått och benvitt så kan jag ha mina benvita skor som jag köpte i höstas, de är både snygga och bekväma, det ni :-) Köpte en benvit sjal och en liten liten handlovsväska att ha det mest nödvändiga i (så som en drös näsdukar och lite smink om jag gråter bort allt).

Kommer även färga om mitt hår, det är nu urblekt rött med råttfärgade rötter inte snyggt alls. Färgen blir, springer och kollar vad den heter... fan färgningen skiter sig för påsen med färgen, och lite dyrt mineralsmink mm är helt puts väck, verkar ha glömt den någonstans på stan igår. Trodde jag hade lagt ner den lilla påsen i en större men så verkar inte vara fallet vilket säkert gjort att påsen glidit ner emellan två större och så har jag inte fått med den. Har nu ringt runt till alla butiker jag var i samt fiket jag fikade på och ingen har hittat någon påse :-( Får fundera om jag var någon mer stans efter köpet av färgen mm.

Borde väl ha klippt mig oxå men med lite saltvatten på flaska skall jag nog få till lite snygga lockar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt mönster på klänningen, lite sent 30-tal stug, det är snyggt. Nu är det bara en vitt sommarhatt som ska på (och då slipper du ju tänka på håret) :)

Béatrice Karjalainen sa...

Hatt bör man nog ta av inne på festsalen så det skippade jag, det fick bli toklockigt hår som dock blev aningen rufsig av vinden.

Jag gillar denna klänning jättemycket. Och det var ju bra att jag inte tog Bondelidklänningen för sådan var det en annan som hade :-)