02 juli 2008

Ibland skall man ha tur

Jag och barnen skulle ta en sväng till stan och insåg att vi nog skulle behöva ta bilen för det småregnade ute. Men när jag väl var klar med allt och var redo att fara var det klarblå himmel och sol. Vi gjorde våra ärenden och såg molnen torna upp sig på himlen (vilket gjorde att jag nekade barnen att åka tillbaka till stan för att gå på utebadet). När vi kom hem och stod för att låsa upp ytterdörren så öppnades himlen och det började åska. Barnen han in utan att få regn på sig men jag kände de första dropparna på min rygg. Nu vräker regnet ner och det smattrar mot taket och alla fönsterrutor. Det var med andra ord 2 timmars fint väder och precis då lyckades vi vara utomhus. Vädret är sådant där att jag skulle vilja krypa upp med en pläd i soffan och dricka varm choklad.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: