14 oktober 2008

Breddar musiklyssnandet lite till

Bild från timv på stock.xchngFick ett musiktips av min gamla kollega Anders:
Keith Jarrett - The Köln Concert (Part 1) Tyvärr var embed borttaget på det klippet.

Jag fick det presenterat så här:
Keith Jarrett här i en berömd inspelning från 70-talet. Han gör lite allt möjligt främst inom jazzmusiken. Det här är en av hans många solopianoframträndanden som är improvisation från början till slut, men mer begripligt än den mesta jazzimprovisation man kanske är van vid.
Jag som alltid flytt jazz improvisationer som de flesta katter skyr vatten, klickade på länken och befarade det värsta men blev otroligt positivt överraskad och lyssnade på stycket fler gånger.

Vad kan jag mer ha missat i genren?

Jag får börja prova på en ny genre i veckan :-)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

(bild från timv på stock.xchng)

Inga kommentarer: