15 oktober 2008

Det skall vara en Beatrice till något sådant :-)

Läste på IT24 om en kurs i systemutveckling där man försöker simulera verkligheten så gott det går, motstridiga krav, luddighet, besvärlig beställare som ändrar sig osv... Jag körde en liknande variant med mina studenter när jag undervisade på LTU. Tyckte inte om alla tillrättalagda projekt de hade i andra kurser.

Dock kräktes inte mina studenter, de skrev bara saker som "hon tvingar oss att lära oss saker" på sina utvärderingar :-) Även där verkar jag och Beatrice Åkerblom vara lika, hon säger:
– Som det ser ut idag, så väntar många med att plugga ända fram till tentan och de tar bara de poäng som behövs för att få studiemedel. Jag skulle vilja få igång deras egen vilja att lära sig mer.
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: