21 oktober 2008

Jag skall köpa ett hus för pengarna

Nu blev jag fattigare, betalade just av topplånet på huset. 32000 kr puts väck (lika mycket från sambon) och inte får man något kul att leka med för det heller. Någon liten pryttel skulle man väl kunna få så det kändes lite bättre? Undra ur stor del av huset jag äger nu, lilltoan kanske. Eller fönstrena kanske det är, vi tog ju ett nytt lån för dem och betalade av topplånet med det lånet så ja fönstren borde det vara.

De pengar som jag varje månad fört över för att betala amortering och lån kommer jag nu föra över till mitt sparkonto eller skall jag passa på att öka amorteringen på bilen kanske? Pengar som Bea kan göra något kul för eller vara vuxen och tråkig?

Nu kommer det ta en evighet innan ja åter igen får se den fina siffran 100000 på sparkontot. Laptopen skall betalas och likaså en skatt på strax över 13000 (skatten på Googleannonserna på Pärlplatsen + att jag skattat lite för lite under året för övriga annonser där).

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

(Bilden kommer från Riksbanken)

5 kommentarer:

LadyM sa...

Hej!
Jag undrar hur du gör du när du kan se besökarnas IPnummer?`
Hälsningar Malin

Béatrice Karjalainen sa...

Snedkommentar?`Jag får alla kommetarer via mail så det är bättre att kommentera på det inlägg fråagn/kommentaren gäller. Men jag får väl svara här då. Jag använder statcounter som räknare och den publicerar besökarnas IP-nummer. Under "Recent Visitor Activity" kan jag se det. Antar att detta är du: Number of Entries:
Entry Page Time:
Visit Length:
Browser
OS
Resolution 5
21st October 2008 16:18:44
32 mins 31 secs
MSIE 7.0
Windows Vista
1024x768 Returning Visits:
Location:
Hostname:
Entry Page:
Exit Page:
Referring URL: 0
Sweden
c83-251-145-208.bredband.comhem.se (83.251.145.208) [Label IP Address]
beastankar.blogspot.com/
beastankar.blogspot.com/
www.eniro.se/query/what/web_local/search_word/kolla%20upp%20IP%20nummer%20p%E5%20blogspot/stq/10

eatfrog sa...

vad du gör är att du säljer huset. sen köper du roliga prylar, och ett tält att bo i tillsvidare.

fan jag skulle vilja ha lite pengar, saker går sönder överallt härhemma just nu. och så har jag köpt dyra grejjer i tron om att jag har bra buffert på kontot. ;_;

Unknown sa...

Jag skulle säga lägg dem på sparkonto så har du alla alternativ öppna, vet inte av någon bank som inte tar engångs amorteringar

Béatrice Karjalainen sa...

eatfrog: För att kunna sälja huset med vint/samam som vi gav för det krävs nog en rätt omfattande renovering tyvärr så jag tror jag avstår just nu. Men får jag tag i hantverkare så kommer en del av mitt sparkapital gå till det.

Fredrik: Du är smart du, dick tickar ju räntan på, på billånet så man betalar ju mer än man behöver så att säga.