16 oktober 2008

Kanske hittat en ny serie att plöja

Tror jag hittat mig en ny serie att plöja igenom nu när jag är ikapp med QC.

Piled Higher and Deeper (PhD Comics) heter den, började visst ritas redan 1997 så det borde betyda en massa att läsa. Arkivet kommer med en varning:
Teckningsstilen är lite jobbig i början men den tar sig så småningom. Som fd student (dock ej doktorandstudent även om jag faktiskt ville forska) och lärare på ett universitet så känner man igen en hel del. Än så länge har den dock inte varit lika beroendeframkallande som QC.

Men när jag tänker efter ligger jag nog rejält efter på xkcd, har liksom glömt bort dem. Så det blir att läsa ikapp där oxå. Hurra! Men fan fan fan att jag först nu har upptäckt "commentary track" via mouse over på xkcd nu måste jag ju läsa från början :-/

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: