19 oktober 2008

Äntligen


Via opassande hittar jag till SvDs artikel om ICAs nysatsning på sina kundkort. De skall äntligen börja använda allt de data de har om mig. För många år sedan skickade de ett utskick om att de nu skulle börja lagra info och skicka ut rabatter som var anpassade. Vi ingick i någon försöksgrupp bland föräldrar. Men jag märkte aldrig någon direkt skillnad mot innan vad gäller erbjudna rabatter. Rabattkupongerna som kommer hem och de man får i ICAs butik är till 99,9% på sådant jag aldrig handlar så som godis i gigantuspack, kaffe och blöjor. Har länge retat mig på att de vet precis vad jag handlar men att de inte kunnat ge mig erbjudanden som är anpassade just för mig. Så istället för att skrika om övervakning och brott mot personliga integriteten så säger jag ÄNTLIGEN! Har svårt att se hur den informationen skulle kunna fylla något som helst skumt syfte gällande mig. Möjligtvis kan de dra slutsatsen att vissa veckor har jag noll ork att laga mat så det blir en del halvfabrikat just då, men vad spelar det för roll?

Enligt Linn skall rabatterna som kom med senaste Buffé vara anpassade, kanske dags att sprätta upp påsen som ligger på en köksstol och kolla vad ICA tycker att jag ofta handlar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

(bilden kommer från ICA)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där erbjudandet damp ner hos oss också. Och det stämde på pricken. Nästan kusligt. Inte tycker jag heller att det spelar någon roll att jag är "övervakad". Jag gör inget som jag behöver skämmas för, när jag går på ICA. ;)

Ann sa...

Instämmer helt. Äntligen! Handlar heller inte kaffe mer än en, max två gånger om året... Men nu syntes det ju precis vilka laster vi har! Härligt, härligt! Lovisa, som gärna badar sina fiskpinnar i remouladsås, lär bli lycklig över den rabatten.

Rolf sa...

Faktum var att vi utnyttjade nog hälften av rabatterna senast vi handlade.

Lite trist att det var starkt begränsad mängd på en del varor, 2 kr rabatt på max 1 förpackning av en vara som vi ofta köper 4-6 av i månaden känns inte som det ger så mycket.

Men men, alla backar små...