24 oktober 2008

Spårlöst borta

Glömde ju helt bort detta häromdagen. Var på ICA och bakom mig bland hyllorna stod 2 tjejer ca 15 år gamla:

Tjej 1 har lurar i och lyssnar på något i sin mobil samtidigt som hon nynnar med.

T1: Alltså jag fattar inte vad Abu Ghraib har med saken att göra
T2: Va?
T1: Ja men du vet Abu Ghraib, fånglägret på Guantanamo eller vad det heter. Lasse sjunger "Ja, en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en fånge på Abu Ghraib" vad är det för konstig grej att sjunga?
T2: Ser ut att explodera av skratt snart och säger "Vad heter låten?"
T1: En svår och jobbig grej va?
T2: Så du tror inte det är DET han sjunger där?

Gissa om jag hade svårt att hålla mig för skratt. Nu kommer jag ju sjunga som en fånge på Abu Ghraib när jag hör den låten.

Och för er som aldrig hört låten:

Spotifylänk

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Anna sa...

Hahaha :D Det är så roligt med såna där "felhörningar", jag minns när de hade såna i Morgonpasset i P3 varje morgon, så himla kul!