26 november 2008

Prov av vad?

Idag låg ett brev från vårdcentralen i min brevlåda
Kallelse till provtagning - ej fastande
Du har fått en tid på Vårdcentralen Sanden
tisdag 2 december 2008 Klockan 13.45
sen står det om hur man avbokar och att provtagningen är kostnadsfri.

Men ingenstans står det vad de skall ta för prover och varför. Ingen läkare eller annan har pratat med mig heller. Min gissning är att det är uppföljning av järnvärdena men det är ju ingen idé att följa upp det förren jag har tagit alla 10 doserna och jag har 3 st kvar att ta. Har bestämt för mig att de förra gången sa att man inte skall ta ett blodstatusvärde förren 3-5 dagar efter senaste dosen för att det skall bli rätt. Så varför jag skall på provtagning 5 timmar och en kvart efter dos 8 förstår jag inte. Pratar de inte med varandra på VC?

Eller har mitt cellprov visat något konstigt? Nä då borde jag väl få kallelsen från gyn va? Vill verkligen inte genomgå hela den harangen igen. Nä bättre att det är lite tokigt med datumet när jag påbörjade Venoferbehandlingen i så fall (tog ju ca 2 veckor innan jag fick tag på medicinen och sen innan jag fick tummen ur att ringa upp distriktsköterskan).

Får nog ta och ringa i morgon och fråga vad de pysslar med. Information är inte deras starkaste sida.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

(Bilden kommer från Stock.xchng)

1 kommentar:

Din vän sa...

De borde ju ringa och berätta om det är något särskilt, inte bara skicka en lapp så där.
Det tyder ju på att det är en vanlig uppföljning.
RS
kulturbloggen.com