29 november 2008

Somnade och vaknade till massa nytt att läsa

Gud så skönt det var att få sova i 12 timmar helt ostört. Känner mig mycket piggare. Har suttit framför kaminen och slösurfat samt gått igenom allt som ramlat in i Google Reader sen jag gick och la mig. Nu är det väl dags att ta tag i operation städa huset och få upp ljusstakar mm. Men någon större julorgie blir det inte i detta hem i år, vi skall ju inte vara hemma över julen.

Ungarna är ute i det vita vädret, det är vitt, vitt och mer vitt plus dimma som gör det ännu vitare. -13 grader säger temperatur.nu att det är brrr...

Medan jag städar skall jag ta och lyssna på lite olika Spotifylistor, Bisonfredrik tipsade om Listiply under Lilla Gummans inlägg om Trackslistor i Spotify.

Har du inget att göra rekommenderar jag en sväng genom Mymlans samlade länkar. Det där är länkkärlek :-) Deeped skriver som vanligt igenkännbart, den här gången om relationer till föräldrar. Mina barn minns inte sin mormor (mer än att hon är en som skickar paket), sorgligt men sant. Skrattar gott och igenkännande åt Pollys otrohet, vet precis hur det känns. Lite avundsjuk är jag på bump som fått se Solen i ögonen och på Ullets fina långvariga relation till vänner men inte ett dugg ledsen över att slippa ha en son som är sjuk och nya behandlingar som behövs. Ullet jag håller tummar och tår för lillskrutten. Abbes pappa berättar om hur storebror tappat en tand efter en lång tids vickande och kännande. Med pojkar i samma ålder vet jag precis hur det är, Vincent tappade sin första tand 3 dagar före sin 6-årsdag och nu hoppas Herman på det samma. Johanna K på Bokhora gör precis som jag när högen med olästa böcker blir farligt hög och kan ge en lässtress. Bodensaren Missj som bytt till en snygg layout har gjort något jag gladeligen skulle göra istället för att städa idag, fika på Retro café.

Slutligen på tal om länkkärlek Mia is a geek bloggar om lyckan över en blogglänk men undrar varför Expressen inte skickar någon trackback, men vem vet de kanske börjar med det när de nu skall införliva bloggosfären bättre i sitt nyhetsflöde något Beta Alfa skriver om. man vill ju se att man fått kärlek. Vill du ge något till andra passa på och bjud på datorn (Aspire One) Tyskungen vann i Blogg-SM. Pengarna går till något gott.

Nä nu får jag sluta fly städningen och sätta igång men det är lite svårt det han nämligen bli svart ute :-) Så går det när man ägnar en timme åt att skriva blogginlägg med en paus för att köra barnen till en kompis. Så texten ovan om att de är ute och leker i det vita vädret stämmer inte.

Kanske flyr jag lite till senare och skapar några Spotifylistor, just nu har jag bara en som heter Känslor men den är rätt så privat och jag tror inte jag vill ha in andra låtar i den.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen, precis! Nu fick jag ju en ... eller nä, det fick jag ju inte från dig heller. Det är kanske bara för Wordpress-bloggar det där funkar automatiskt? Förvirrande, indeed. Jag får väl hålla koll på admin-panelen helt enkelt.

Béatrice Karjalainen sa...

Tyvärr är Blogger apkassa att ge trackback, verkar bara funka till andra Blogger-bloggar. har sett att Wordpress ger trackback till andra Wordpress men tror även de skickar ut annars oxå som ex. här där Mymlans länk till mig syns.