05 december 2008

Grrrrrrr... Mmmmm... alldeles knäsvag

Hittade detta inlägg från ILB och blev toknyfiken. Ni som känner mig vet ju hur knäsvag jag blir av skotska. Var ju bara tvungen att lyssna efter den beskrivningen (min fetning).
På tal om skivor så kom årets julskiva ovanligt tidigt i år. Nej, jag pratar inte om Amy Diamond eller Carola, som från till synes ingenstans kommer Glasvegas och släpper en fantastisk julhistoria vid namn “A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)”. Där gick jag, på mitt regniga Norrby, och trodde att julen var långt borta. Det visade sig att jag hade sjukt mycket fel, vid det första rullande skotska chRRRRistmas var jag fast och glitter och snöbollskastande kids fyllde gatorna. Eftersom jag själv har taskiga barndomsminnen från tidigare jular så passar den svarta musiken alldeles utmärkt.
Köpte låten på iTunes för hela 9 kr (tack Nogge för att du tipsade mig om att iTunes kanske skulle ha den när jag inte hittade den i Spotify och faktiskt övervägde att tillgodose min Skotska-fetischism genom illegal nerladdning, fetischism måste väl vara en godtagar anledning ;-) ) Har nu lyssnat några gånger och varje gång låten börjar ju knäna darra :-)

Nu skall jag nyttja Spotify lite och lyssna lite till på Glasvegas och se vilken typ av musik de spelar i övrigt. Hade fått för för mig att de skulle spela jätteskräning musik men så verkar ju inte vara fallet. Det låter ju helt ok och det blir ju inte sämre av att jag får höra skotska i sången.

Kicki jag fattar varför du lyssnat på Glasvegas ;-).

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avundas dig som har upplevelsen kvar - att lyssna på Glasvegas första skiva för första gången! De är så underbar (julskivan med - men den är så kort!). Lova mig dock att du lyssnar på skiva minst 10 ggr innan du bedömer dem. De krävs rätt koncentrerad lyssning emellanåt. Bra med hörlurar :). Ha det!