04 december 2008

Ibland har man tur och ibland mindre tur

Kom hem efter att ha handlat och hämtat sambon hos optikern. Upptäckte att min privata mobil saknades. Ringde till den, lyssnade i huset, i bilen och ute på gården alldels tyst. Ringde till konditoriet där vi var sist men nej ingen mobil. Slängde fram mat på bordet och tog bilen till parkeringen där jag hade stått senast jag hade den. Trodde den kunde ha ramlat ur fickan men nej ingen mobil på marken och inget som hördes under någon bil när jag ringde. Gick in på Coop Forum och frågade om de kanske hade fått in någon mobil och ja det hade de och den hade ringt en massa. Min älskade nalle fick följa med mig hem. Jag hade alltså tappat mobilen inne på Coop redan, troligtvis missat fickan när jag skulle lägga ner den.

Mindre kul var att när jag parkerade utanför Coop Forum tidigare i eftermiddag (för att handla). Jag tvingades parkera väldigt trångt och när jag själv hade klivit ur bilen och sträckte mig efter p-skivan hörde jag hur Herman öppnade sin dörr. Fick bråttom att ta tag i hans dörr så den inte skulle slå upp i bilen bredvid. Slängde igen min egen dörr och glömd därmed helt bort p-skivan. Efter vi handlat middag så hade jag givetvis fått en lapp på rutan. Så surt! Förvisso "bara" 150 kr men så jävla onödigt.

Böter när jag struntat att betala p-avgift kan jag stå ut med men p-böter (e.g. kontrollavgift) på en gratisparkering (gratis 2 timmar med p-skiva) är skitirriterande.





De här kontrollavgiftlapparna som är som långa kvitton är helkassa, skrivaren som skrivit ut min verkar var lite trasig så jag får gissa vad bankgironumret är eller slå upp det någonstans för sista siffran syns ej.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: