26 december 2008

Körslaget vilken soppa

Såg Körslaget idag. Oj vilken besvikelse. Till att börja med var det på tok fär många körer som förlitade sig på solister. Jag vill att kören skall sjunga inte bara vara doakör. Rent sångmässigt tyckte jag bara det var Wells kör som gjorde riktigt bra ifrån sig men på något sätt kändes de lite som en kopia på Cans kör från förra säsongen. Men det kan ju varit de röda kläderna och energin som kändes igen. Ett vinnarkoncept. Jag vet inte om jag har ett gammalt synsätt att se på en kör men jag gillar inte när de håller på att dlytta runt på sig allt för mycket och sprider ut sig hit och dit och skall de envisas med en solist kan inte denne i alla fall då stå uppe i kören istället för 3-4 meter framför.

Jag får väl ge dem en ny chans i morgon men tyvärr tror jag inte på någon större bättring. Det är nog bara att hålla med Deeped "Robert Wells. Allvarligt - resten kan lämna walkover."

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Ps. Vore det inte roligare om de "battlade" som de gär i trailern?

Inga kommentarer: